LubGame Conference 2025 — udział Katedry Informatyki w trzeciej edycji wydarzenia

W dniach 14–15 czerwca 2025 roku odbyła się trzecia edycja konferencji LubGame Conference (LGC), organizowanej przez fundację LublinGameDev, której prezesem jest absolwent kierunku Informatyka na Politechnice Lubelskiej, mgr inż. Patryk Gałach.

LubGame Conference to wydarzenie skierowane do początkujących twórców gier komputerowych oraz wszystkich pasjonatów branży elektronicznej rozrywki. Tegoroczna edycja obejmowała aż 16 prelekcji oraz 4 warsztaty, podczas których uczestnicy mogli poszerzać swoją wiedzę z zakresu tworzenia gier, programowania, grafiki komputerowej oraz aspektów biznesowych branży gamedev.

Miło nam poinformować, że jednym z prelegentów był pracownik Katedry Informatyki — mgr inż. Marcin Matczuk, który wygłosił prezentację pt. „Czterowymiarowa opowieść: Kwaterniony bez bólu głowy (chyba)”. Tematem prelekcji były kwaterniony i ich zastosowanie w rotacji w przestrzeni trójwymiarowej. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się m.in.:

  • czym są kwaterniony i jak działają,
  • jak realizować rotację modeli 3D przy ich użyciu,
  • jakie przewagi mają kwaterniony nad macierzami rotacji,
  • kiedy warto stosować kwaterniony, a kiedy macierze rotacji,
  • oraz poznali kilka ciekawostek historycznych związanych z odkryciem i rozwojem kwaternionów.

Nagranie z prezentacji zostanie wkrótce udostępnione na oficjalnym kanale fundacji LublinGameDev na platformie YouTube: https://www.youtube.com/@lublingamedev/videos.

Gratulujemy udanego wystąpienia i cieszymy się z aktywnego udziału naszego pracownika w wydarzeniu promującym rozwój branży gier komputerowych w regionie.