W dniu 21 marca 2019 roku Instytut Informatyki wziął udział w programie RMF FM „Twoje niesamowite miejsce” https://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/niesamowite-miejsce/news-zagadki-ludzkiego-mozgu-laboratoria-politechniki-lubelskiej-,nId,2900785.
Dyrektor Instytutu Informatyki, dr hab. inż. Dariusz Czerwiński, prof. PL wprowadził w tematykę badań realizowanych w obu laboratoriach, a także zaprosił wszystkich widzów do zapoznania się z nowoczesnymi technologiami Instytutu Informatyki.
Zaprezentowano pięć stanowisk badawczych Instytutu Informatyki, znajdujących się w budynku Centrum Innowacji i Zaawansowanych Technologii Politechniki Lubelskiej. Pierwsze dwa wchodzą w skład Laboratorium Programowania Systemów Inteligentnych i Komputerowych Technologii 3D. Zaprezentowano tam: technologie do opracowania gry planszowej „Perełki architektoniczne Lublina” oraz technologię inżynierii odwrotnej w muzealnictwie. Kierownik laboratorium, dr hab. inż. Jerzy Montusiewicz wraz z dr Marcinem Barszczem opowiedzieli o grze, która powstała na 700-lecie uzyskania praw miejskich Lublina, a także o technikach informatycznych, które zostały zastosowane do jej implementacji. Dr inż. Jacek Kęsik omówił zastosowanie technologii inżynierii odwrotnej w muzealnictwie, skupiając się na obiektach archeologicznych pochodzących z okresu od X do XV wieku z obszarów Azji Centralnej.
Trzy kolejne stanowiska stanowią integralną część Laboratorium Akwizycji Ruchu i Ergonomii Interfejsów. Przedstawiono: Interfejsy mózg-komputer, czyli jak sterować za pomocą fal mózgowych, Zobaczymy na co patrzysz i co widzisz – zastosowania eye-trackingu oraz Jak nagrywano Avatara i nie tylko – technologia motion capture. Dr inż. Małgorzata Plechawska-Wójcik przedstawiła, w jaki sposób można za pomocą myśli sterować komputerem na podstawie rejestracji fal mózgowych z użyciem elektroencefalografii (EEG). Dr Mariusz Dzieńkowski na przykładzie eyetrackera stacjonarnego i mobilnego zaprezentował działanie techniki eyetrackingowej. Przedstawił materiały wizualne, m.in. w formie reklam, w celu zbadania i pomiaru obserwowanych reakcji wzrokowych, które u ludzi nie podlegają kontroli i są nieświadome. Dr inż. Maria Skublewska-Paszkowska wraz z dr Edytą Łukasik i dr inż. Jakubem Smołką przedstawili technologię motion capture do przechwytywania ruchu i jego trójwymiarowego odwzorowania w komputerze. Zaprezentowano system motion capture wraz z dwiema platformami biomechanicznymi.