Instytut Informatyki we współpracy z Filią nr 21 Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Hieronima Łopacińskiego, zorganizował wydarzenie z okazji tegorocznej Nocy Kultury, która odbyła się 2-3 czerwca, pod nazwą „Perełki Architektoniczne Lublina”. W jednej z sal Biblioteki przygotowano prezentację gry łączącej elementy tradycyjnej gry planszowej (planszy i pionków) z częściami elektronicznymi (czujniki zbliżeniowe) i aplikacją kontrolującą przebieg rozgrywki.
Gra polegała na rozmieszczaniu kluczowych dla architektury i historii miasta budynków wchodzących w skład starego miasta. Dodatkowo gra zawierała listę pytań testujących znajomość historii Lublina.
W grze brały udział rodziny, osoby młode, dorosłe i emeryci. W czasie trwania ekspozycji z gry skorzystało ponad 100 osób.
W organizacji wydarzenia udział wzięli:
ze strony Instytutu Informatyki:
- mgr inż. Marcin Badurowicz
- dr Marcin Barszcz
- dr inż. Krzysztof Dziedzic
- mgr inż. Stanisław Skulimowski
- mgr inż. Michał Tokowarow
ze strony Biblioteki Publicznej nr 21:
- Anna Rafalska – kierownik Filii nr 21 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lublinie